#176 Re: Náměty na inovace » Hlášení výpadků? » 2013-02-27 18:35:02

já nevím jak dlouho jsem nebyl dostupný. Každopádně od okamžiku kdy jsem se dostal k PC to bylo tak 15 minut. Netuším kolik před tím.

#177 Re: Náměty na inovace » Hlášení výpadků? » 2013-02-27 18:13:47

neplánovaný výpadek tohohle rozsahu? big_smile No potěš koště.

#178 Re: Problém s přesměrováním domény » změna dns - active24 » 2013-02-27 18:02:04

localhost by měl být 127.0.0.1
No a jestli ty IP sedí s administrací tak je to správně.

#179 Re: Náměty na inovace » Hlášení výpadků? » 2013-02-27 18:00:50

jako třeba teď? big_smile Kdy spadlo úplně všechno? Včetně titulní stránky endora? To aby se člověk bál, že ukončili činnost..

Jenom představa - přijdu si takhle na prezentaci kde mám klientovi ukázat nový web. A šup. Nelze se připojit k databázovému serveru. Co zo toho vyplývá? Buď se na mě klient vykašle, že jsem mu nic nevytvořil. Nebo, pokud se mi podaří mu situaci vysvětlit, tam budeme sedět a koukat a dokola mačkat f5 dokud stránka nenaběhne. Ani jedno není nic co bych si přál.

Ovšem v situaci kdy si někdo z podpory najde 20 sec aby napsal - dostávka 15 minut toho a toho data v tolik a tolik. Tak jednání odsunu nebo hodím web do wampu a je to. Nehledě na to, že moderátoři fóra určitě ten čas mít budou. A jestliže jsou za svou práci placeni..

#180 Re: Ostatní problémy » Můj web nejde zobrazit, chyba » 2013-02-27 17:04:50

už to jde. Nehlášený výpadek. Endora, take a deep breath and stop working big_smile

#181 Re: Náměty na inovace » Hlášení výpadků? » 2013-02-27 16:45:49

Možná by nebylo od věci hlásit předem odstávky serverů a případně je nedělat ve špičce.

Mě už to netíží. Dnešní totální výpadek mě ujistil, že i poslední doménu co u vás mám bych měl odsunout jinam, ale ostatní uživatelé to jistě ocení.

#182 Re: Problém s přesměrováním domény » změna dns - active24 » 2013-02-27 15:03:35

jasně. Vymažeš A záznamy které tam jsou a vytvoříš podle toho co jsem psal nové. Tu IP adresu na kterou to má směřovat musíš opsat ze své administrace - tlačítko DNS u domény. Nic na tom nebudeš měnit, jen tam okopíruješ to co tam je. teda localhost *.example.se a example.se

#183 Re: Návody a postupy » [HELP] Doména 3 řady pomocí .htaccess » 2013-02-27 08:51:23

tak to jsou jen funkce navíc. Nijak kritické v začátcích.  tohle jistí adminer a proftpd.

#184 Re: Návody a postupy » [HELP] Doména 3 řady pomocí .htaccess » 2013-02-27 01:55:10

stačí přidat A záznam do domény

images.xille.cz_____další políčko_____IP tvé VPS
ttl 1800

a potom v příkazovém řádku zadat toto (přihlášený za roota):
nano /etc/apache2/ports.conf

a připsat do něj:

<VirtualHost *:80>

ServerName images.xille.cz
ServerAlias images.xille.cz
DocumentRoot /var/www/xille.cz/sub/images

</VirtualHost>

Pak stiskni Ctrl+O pak enter pak xtrl+x

Pak vytvoř třeba pomocí FTP klienta tu složku kterou budeš mít za DocumentRoot

a pak do příkazového řádku napiš:
/etc/init.d/apache2 restart

toť vše. Pak ti bude ta subdoména fungovat. Samozřejmě po tom co se nastaví DNS záznamy.

#185 Re: Problém s přesměrováním domény » změna dns - active24 » 2013-02-26 14:37:04

ten návod na který ho odkazujete je pro změnu DNS serverů. A to je někdy zpoplatněné - plus prodloužení domény samo.

Stačí jenom přidat A záznamy ve tvaru jaký máte v administraci domény na endoře.

tedy třeba

*.example.com_______další políčko_______88.86.120.23
example.com_______další políčko_______88.86.120.23

ttl nechte třeba 1800 je to fuk
A je po srandě. Převodem domén na servery endora jim dáte jen šanci se chlubit "už spravujeme 234567876543456 domén, to jsme super" a to si nezaslouží.

#187 Re: Stránky porušující pravidla » 4 domény porušující pravidla » 2013-02-23 19:36:34

víte co to znamená smazat téma?
Domény druhého řádu jsem si odviroval a už od včera jsou hostované jinde. Domény třetího řádu jsou nepodstatné. Zazálohováno mám. Nic po vás nechci. Nenamáhejte se.

#188 Re: Problémy s MySQL » Download databáze » 2013-02-23 18:03:14

CRON a export do ftp. A pak nějaký scriptík který to z ftp stáhne a dejme tomu přejmenuje podle data. Tady ti nikdo vstříc nevyjde  lol  musíš sám

Ale pozor, FTP funguje jako když nefunguje. Na jeden soubor jo, ale na víc nějak ne.

#189 Re: Stránky porušující pravidla » 4 domény porušující pravidla » 2013-02-23 11:53:14

super. Přes FTP jsem to stále nestáhl. Nejde to ani po jednotlivých složkách s pár soubory.
A Vaše funkce "vygenerovat zálohu webu" je taky super. Odkaz na zálohu je "page not found".

#190 Re: Stránky porušující pravidla » 4 domény porušující pravidla » 2013-02-23 04:33:02

hm, FTP máte přetížené, pořád háže chyby, kopírování obsahu FTP je fakt utrpení. Domény druhého řádu stěhuji pryč, domény třetího řádu nevim. Asi smažu. Na weby celého projektu vám útočí hacker a ani neumožníte stažení obsahu webu v nějakém rozumném čase. Už to stahuji přes 2 hodiny a to tam neni víc než 500 MB celkem. Lituji, že jsem zaplatil PLUS. Nechápu, že máte povolené vzájemné ovlivnění adresářů domén.

Rozhodně nedoporučím tento hosting dál. Topic můžete smazat, je k ničemu.

Edit: Jo jen pro info - filezilla s nastavením které používám vždycky mě nepustí nikam. Stáhnu 50-60 souborů a konec, tváří se, že jsem připojený už 6x.
Total commander nepoužitelný, 2-5% souborů (což činí tak 200-500 souborů) se nestáhne, končí chybou příkazu PORT
Nakonec z linuxu přímé připojení tak nějak funguje, ale rychlost je zoufalá.

#191 Re: Stránky porušující pravidla » 4 domény porušující pravidla » 2013-02-23 00:02:55

Mohu vědět o jaký bezpečnostní problém se jedná u domén na účtu s mojeid webkamileu? U domén jsou použité různé CMS, různé pluginy a tak vůbec. Můžete mi dohledat o jaké soubory se jedná abych si mohl dohledat o co jde? Hesla k FTP jsem změnil.

#192 Re: Tvorba webu » stránka nezobrazujúca sa v menu » 2013-02-12 01:24:06

stačí použít funkci vzhledu "menu" a nepřidat do ní stránku kterou chceš vynechat

#193 Re: Wordpress » Wordpress MU SQlite » 2013-02-09 03:16:25

Zdravím nemáte někdo zkušenosti s wordpress MU a SQlite? Přesněji potřebuji toto:
Hlavní systém tedy stránku v rootu + network admin + informace o síti webů, domain maping, vzhledy a uživatele uložené v MySQL (PGSQL). Tedy přesně Chci mít všechno v MySQL kromě dat jednotlivých webů - subdomén, domén a subadresářů. Ty bych chtěl ukládat do SQlite. Přesněji každý do své vlastní SQlite DB - tedy vlastního souboru kvuli přenositelnosti. Máte s tím někdo zkušenosti? Už takhle mi dalo spoustu práce aby WP uměl namapovat domény, 2. a 3. řádu + subadresáře na jednotlivých doménách, najednou. Ale s tímhle si pořád nevím rady.
Jde mi především o škálovatelnost celé aplikace, protože mám v plánu spravovat jednou instancí wordpressu velké množství domén, uživatelů atd. Databázově je to hrozně náročné. Na svém serveru už má databáze skoro 300 MB a nějakých 16500 tabulek a ty jsou všechny poloprázdné (max stovky záznamů). Další růst je na běžných hostinzích téměř nemožný a přitom jde jen o servírování dat v řádech jednotek kb z databáze a pár obrázků. Tady na hostingu mám jen takovou výkladní skříň a i ta už se mi nepříjemně rozrůstá. Ovšem tohle SQlite řešení by mi tenhle problém odstranilo. Nehledě na to, že tahle databáze je o několik řádů rychlejší než MySQL, pokud jde o takhle malá data. A z jednoho hostingu by tak byl systém schopný obsloužit stovky webů čímž by byly náklady minimální.
V podstatě jde o to aby každá substránka wordpressu netvořila nových 11 tabulek, ale aby si vytvořila vlastní SQlite db. Problémem jsou transakce a pokročilejší funkce mezi databázemi, ale bez toho se obejdu.

Prosím o odpověď někoho kdo tomu rozumí. Rady typu: Zkus tenhle plugin, tohle nejde, atp. jsou mi k ničemu. Všechno jde, ale pluginy to nevyřeší, vyzkoušel jsem snad všechny co mají co dočinění s SQlite.

#195 Re: Problémy s MySQL » MyISAM vs InnoDB » 2013-01-31 00:10:54

No jde o to, že podstránek bude mnoho. A při 2000 tabulkách je to 6000 souborů na databázovém serveru. O to mi jde. S velikostí počítám, jen chci vědět jestli to nebude problém pro vás. WP můžu snadno přepnout na InnoDB.

#196 Re: Problémy s MySQL » MyISAM vs InnoDB » 2013-01-30 11:51:56

ne, nejedná se o doplňky ani pluginy. Ty tabulky se přidávají protože se tvoří nové a nové podstránky. A pro každého uživatele je v podstatě dostupný celý wordpress. Určitě znáte wordpress MU. A rád bych dostal odpověď na moji otázku, která rozhodně nezněla: Jsem zoufalý systém mi dělá tabulky které nechci, co s tím?
Otázka byla jestli s tím vy nemáte problém, když se bude tvořit několik set až tisíc tabulek v MyISAM a jestli tedy nemám radši změnit engine na InnoDB. Mě je to jedno, systém poběží na obojím. Dneska odesílám peníze na Plus a tak bych rád věděl jestli do budoucna nebude nějaký problém.

#197 Re: Wordpress » Nezobrazuje se náhled u článků » 2013-01-30 00:47:16

Plugin Thumbnail For Excerpts přidá náhledový obrázek. Buď automaticky, pokud je v článku nějaký obrázek nebo ručně pokud chcete použít jiný nebo pokud ve článku žádný obrázek není.

#198 Re: Wordpress » Zrušenie komentáru » 2013-01-30 00:43:45

stačí v přehledu stránek nebo příspěvků zmáčknout na "rychlé úpravy" a odškrtnout možnost "povolit komentáře" Nemá smysl cpát kvuli tomu další plugin.

#199 Re: Problémy s MySQL » MyISAM vs InnoDB » 2013-01-30 00:41:47

Jak je to u vás? Nevadí když na MyISAMu budu mít v jedné databázi víc tabulek než je obvyklé? Zatím jich mám jen pár. +-190. Ale průběžně mi wordpress přidává další. Plánuji, že někdy příští týden už jich bude přes 500. A počet bude narůstat dokud nezaplním  povolených 60 MB, pak se budu stěhovat jinam. Dat v těch tabulkách moc není, takže limit dovrším někde okolo 2000 tabulek. Ale vzhledem k tomu, že MyISAM dělá pro každou tabulku 3 soubory může to být pomněrně nepříjemné. Zvlášť když to udělá víc uživatelů.

Btw. Trochu jiný dotaz. Je možné nějak sloučit dva účty, které jsou pod jedním "mojeid" do jednoho?

#200 Re: Náměty na inovace » NoSQL » 2013-01-26 04:23:40

Tak třeba avatary se do MySQL můžou ukládat celkem běžně. A není to o zatížení dvou serverů. Jakmile se do DB ukládají binárky, tak musí být počítáno už od návrhu aplikace se zátěží. A upřimně řečeno mi přijde lepší ukládat 5kb miniatury do db než mít obrovskou, nepřehlednou adresářovou strukturu. A teda je pravda, že NoSQL jsou stavěný na rychlý servírování v podstatě čehokoli.

Zápatí

Založeno na FluxBB | CZ a SK